• Zo doen wij dat!
  • Team
  • Besturen
    • School
    • Opvang
  • Contact
  • Team 1-2
  • Team 3-4
  • Team 5-6
  • Team 7-8
  • Schatrijk +
    • Wereldrijk
    • Glansrijk
    • Klusrijk
    • Leerlingenraad
  • Handige info
    • Aanmelden
    • Kwieb
    • Tijden & Meer
    • Jaarkalender
    • Schoolgids
    • Identiteit
    • Voel je veilig beleid
  • Ouderbetrokkenheid
  • Peuteropvang
  • Kinderdagverblijf
  • Buitenschoolse opvang
  • Handige info

Zo doen wij dat!

onze missie & visie

 

IKC Schatrijk heeft als missie om het maximale uit ieder kind te halen, waarbij het kind kind mag zijn. Onze gezamenlijke visie en aanpak zijn terug te voeren op een aantal principes die de basis vormen voor ons handelen; Kind centraal, Respect, Veiligheid, Ruimte voor ontwikkeling & Plezier. Op onze website publiceren we regelmatig voorbeelden van hoe wij dit in de praktijk doen, vandaar "Zo doen wij dat!". We hopen dat dit een beeld geeft van hoe wij onze visie in de praktijk brengen.

Kind Centraal

Voor ons staat het belang van het kind altijd voorop! Wij maken ons sterk om ons iedere keer weer af te vragen ‘Voor wie zetten wij ons in?’ en wij zullen in onze afwegingen steeds het kind centraal zetten. Daarbij vinden wij een goede relatie met ouders, collega’s en externe partijen van belang. Wij doen het immers samen. Ieder kind heeft eigen behoeften en wij willen daarop aansluiten. Wij vinden het belangrijk dat ieder kind succeservaringen opdoet. Kinderen mogen op IKC Schatrijk hun eigen stem laten horen.

 

Ruimte voor ontwikkeling

Er is ruimte voor ontwikkeling van kinderen van 0 t/m 12 jaar binnen één gebouw. Eind groep 8 verlaten de kinderen IKC Schatrijk met een gevulde rugzak, behorende bij hun kwaliteiten, eigenschappen en talenten. Gedurende hun loopbaan is er aandacht voor verschillende leerstijlen en leerniveaus. De ontwikkelingsdoelen worden per kind bepaald, zodat ieder kind succeservaringen op kan doen. Wij vinden het belangrijk dat alle successen worden gevierd met elkaar, zowel binnen het schoolteam als met de kinderen. In iedere groep is een rijke leeromgeving. De kinderen leren van elkaar, maar ook de medewerkers  leren van elkaar en benutten ieders kwaliteiten. 

Respect

Op IKC Schatrijk is er respect voor iedereen. Voor ieder zijn afkomst, geloof en gewoontes. Wij gaan respectvol om met mensen, hun omgeving en materialen. Door middel van afspraken over hoe we respectvol met elkaar omgaan, bieden we duidelijkheid, structuur en rust, wat zal bijdragen aan een veilig pedagogisch klimaat. De kinderen werken aan een positief gevoel van eigenwaarde en durven zichzelf te zijn. Doordat wij hen keuzevrijheid bieden binnen bepaalde grenzen, dragen wij eraan bij dat de kinderen zich zelfstandig en verantwoordelijk voelen. Wij zien ouders als een gelijkwaardige partner. Samen dragen wij zorg voor de ontwikkeling van ieder kind. Ook binnen het schoolteam is een ieder welkom en dragen wij zorg voor een fijne en nauwe samenwerking, waarbij het kind centraal staat. Wij voelen ons als geheel verantwoordelijk voor ieder kind op het IKC.

 

Plezier

Het hebben van plezier is een belangrijke voorwaarde om tot ontwikkeling te komen. Kinderen spenderen veel tijd op het IKC en daarom is het van belang dat het een fijne plek is voor hen om naartoe te gaan. Sociale interactie draagt bij aan de ontwikkeling, plezier hebben en actief betrokken zijn bij een activiteit. De kinderen voelen zich hierdoor deel van een groter geheel.  Ook de medewerkers staan met veel passie en enthousiasme voor de groep, waardoor een fijne sfeer ontstaat, waarin geleerd en gespeeld wordt. We spelen in op de belevingswereld van de kinderen, waardoor zij intrinsiek gemotiveerd raken om zich te ontwikkelen.

Veiligheid

Op IKC Schatrijk willen we dat onze kinderen opgroeien in een veilige omgeving. School en opvang zijn sociale omgevingen en een sfeer van saamhorigheid is essentieel. Ieder kind voelt zich op zijn gemak bij ons op het IKC. Kinderen bij ons leren en weten dat iedereen erbij hoort en zichzelf mag zijn. Wij leren ze voor zichzelf en voor een ander op te komen en zorg te dragen. Wij streven ernaar dat kinderen succeservaringen opdoen op hun eigen niveau en daarbij persoonlijke leerdoelen behalen. Wij maken ons sterk voor een goede relatie tussen kind, ouders en medewerker.

Lees verder
zodoenwijdat

Carnaval

Wat een ontzettend leuk feest hebben we vanavond gevierd! Allemaal vrolijke kinderen in hun mooiste verkleedkleren. Stoelendans met Dominique, Moustafa en Zaineb in de finale, de catwalk, een limbodansje en natuurlijk veel muziek en plezier.

groep 5-6 groep 5 plezier zodoenwijdat feestje

Wij kunnen informatie zoeken in een boek!

Wij hebben tijdens blink les gehad over ridders en mummies. 
Nadat we alle lessen hebben gehad zijn we zelf in de boeken gedoken. 
We hebben prachtige woordwebben gemaakt waar we de informatie uit de boeken hebben opgeschreven. 
Daarna hebben we een instructie…

zodoenwijdat ikc schatrijk team3-4 groep4

Begrijpend lezen

In groep 4a zijn we begonnen met begrijpend lezen. 
Op donderdag voorspellen we de nieuwe tekst en lezen we deze. 
Deze week leerde we over de hertenkampen gaan verdwijnen, omdat de minister van natuur een nieuwe lijst heeft gemaakt. Hierop staan 30 huisdieren die je wél…

zodoenwijdat team 3-4 groep4 ikc schatrijk

Letterfeest in groep 3!

De kinderen hebben nu alle letters geleerd en dat vraagt natuurlijk om een groot feest.
Afgelopen woensdag hebben de kinderen letterpetten gemaakt, lettersoep gegeten, een speurtocht gedaan en bingo gespeeld. In het bijzijn van ouders, opa’s en oma’s werden diploma’s en medailles uitgereikt…

groep3 zodoenwijdat plezier team3-4 schatrijk ikc schatrijk

Schatzoeken

Met aardrijkskunde hebben we geleerd dat kaarten en plattegronden belangrijk en handig zijn. We weten wat een legenda is en waarom het nuttig is om met kleuren te werken. We hebben zelf schatkaarten gemaakt en vandaag de schatten gezocht. Dat bleek nog best wel moeilijk en dan ga je er soms…

groep 5 zodoenwijdat plezier team5-6 schatrijk ikc schatrijk

OPpervlakte en OMtrek

Vandaag hebben wij geleerd wat de oppervlakte en de omtrek van iets is. 
We mochten met papiertjes aan de slag om allerlei voorwerpen uit de klas op te meten! 

team 3-4 rekenen zodoenwijdat schatrijk ikc schatrijk

Kinderboekenweek 2022

Bedankt voor uw komst!

plezier lezen kinderboekenweek zodoenwijdat

Schrijven met scheerschuim

De letter k is nog best lastig om te schrijven. Met hulp van wat scheerschuim, gaat het de kinderen uit groep 3 al best goed af! Kanjers! 

groep3 team3-4 zodoenwijdat plezier

Leren over Duinrell?

Ondanks de warmte hebben we vandaag een toples gehad over ons schoolreisje naar Duinrell. 
In 2 tallen een poster gemaakt met feitjes en weetjes. Daarvoor moesten ze informatie opzoeken, tabellen aflezen, begrijpend lezen, samenwerken, schrijven en tekenen!
Ze zijn…

team7-8 zodoenwijdat

Hard aan het werk.

De kinderen van klusrijk maken voor school een mooie schoenenkast. Die komt bij de gymzaal te staan, zodat iedereen daar netjes zijn schoenen in kan zetten. Zo blijft de gang netjes en struikel je niet meer over een berg schoenen.

klusrijk zodoenwijdat plezier schatrijk ikc schatrijk

IKC Schatrijk


Eendrachtsweg 30
2411 VL Bodegraven

0172 613 405
info.ikcschatrijk@degroeiling.nl

Zoeken

 


 

Locatie


Stuur ons gerust een bericht


Copyright 2023 - IKC Schatrijk
Inloggen | Ziber Education - School website | Ziber - Website software | Design by TADA! vormgeving en fotografie